Project Description

조경재 Kyoung Jae Cho

B.1979 Korea

조경재는 사물과 공간의 관계를 관찰하고 사진 속의 공간, 공간 속의 사진을 교차시키며 확장된 시각적, 공간적 경험에 대한 새로운 접근 방법을 실험해 왔다. <여좌본부>(세마창고, 서울, 2020), <하야니>(갤러리 밈, 서울, 2019), <미음기역>(금천예술공장, 서울, 2019), <치수(齒髓)를 드러내다>(아마도예술공간, 서울, 2018) 등다수의 개인전을 가졌으며 인천아트플랫폼(2020), 난지미술창작스튜디오(서울, 2018), 영은미술관(경기도 광주, 2016) 등의 입주작가로 활동했다. SeMA 신진작가(2020), 아마도 사진상(2018), 사루비아(2017), 독일Kunst- und Kulturverein Drensteinfurt(2016) 선정작가로 국내외에서 활발하게 활동하고 있다.

Kyoung Jae Cho has experimented with new approaches to expand visual and spatial experiences by observing the relationship between objects and space, intersecting the space in the photograph and the photograph in the space. He held many solo exhibitions such as <Yeojwa Headquarters>(SeMA Storage, Seoul, 2020), <Hayani: white>(Gallery Meme, Seoul, 2019), <ㅁㄱ>(Geumcheon Art Factory, Seoul, 2019), <The Reveal of Tooth Pulp>(Amado Art Space, Seoul, 2018). He participated in Incheon Art Platform Residency(Incheon, Korea, 2020), Nanji Residency(Seoul, 2018), and Youngeun Residency(Gwangju, Korea, 2016). He is also a selected artist of SeMA Young Artists(2020), Amado Photography Award(2018), Sarubia(2017), and Kulturverein Drensteinfurt, Germany(2016).